FOR ALLE: Nye MSN skal bli et nettsted for alle som er interessert i digital konsumentelektronikk med fokus på underholdning og fritid. (Bilde: Colourbox)

Digital livsstil for Microsoft og A-pressen

  • datatele

Eid av Microsoft

  • MSN.no er Norges største tjenesteportal og en av de mest besøkte nettstedene i Norge, med mer enn tre millioner brukere hver måned.
  • Nettstedet, som er eid av programvaregiganten Microsoft, har en rekke kanaler og tjenester som dekker ulike interesseområder, og har totalt 1,8 millioner unike brukere per måned.
  • På verdensbasis er MSN det største nettstedet, med over 465 millioner unike brukere i måneden.

Teknofil skal levere redaksjonelt innhold til MSNs nye digitale livsstilskanal.

MSN er ett av Norges største nettsteder.

Målet til Microsoft og A-pressen er å bli best på informasjon om digital forbrukerelektronikk.

Fortsatt like nøytral?

Det oppsiktsvekkende er at Microsoft Norge på en så åpenbar måte vil samarbeide med et nøytralt og frittstående nettsted.

Redaksjonelt skal Teknofil.no omtale og teste Microsofts egne produkter for nettopp digital livsstil.

Hovedsatsing

– Digital livsstil vil være ett av MSN.no sine hovedsatsningsområder fremover, sier Kurt Lekanger, som er kanalsjef i norske MSN.

I tillegg til redaksjonelt innhold levert av Teknofil.no, kommer de også til å levere eget innhold og egne tilleggstjenester.

Enormt marked

Nordmenn kjøper flatskjermer, mobiltelefoner, MP3-spillere og annen digital elektronikk som aldri før.

Bakgrunnen for fellessatsingen er at det norske markedet for forbrukerelektronikk i 2005 var på 25,3 milliarder kroner, og vokser stadig.

Tallene kommer fra organisasjonen Elektronikkbransjen.

Vanskelig informasjon

Til tross for at ”digital livsstil” interesserer svært mange, er det fortsatt vanskelig for vanlige forbrukere å finne lettfattelig informasjon om denne typen produkter, skriver publisher Erland Bakke i Teknofil i en pressemelding.