KRAFT

Bruker millioner på boogie

De færreste nordmenn vet hva Statnett egentlig driver med. Det vil selskapet nå gjøre noe med.
De færreste nordmenn vet hva Statnett egentlig driver med. Det vil selskapet nå gjøre noe med. Bilde: colourbox.com
Stein Jarle Olsen
30. sep. 2009 - 08:03
Vis mer

Svært få nordmenn vet egentlig hva Statnett holder på med.

Lite kjent

I en undersøkelse selskapet har gjennomført kommer det frem at kun 12 prosent vet hvem som driver hovednettet for strøm i Norge, og det er færrest unge som svarer korrekt.

Det vil Statnett nå gjøre noe med, og lanserer en stor reklamekampanje som skal gå på TV og kinoer landet rundt.

– Vi binder Norge sammen ved hjelp av kraftledninger, og det er hovedbudskapet i filmen. Folk flest ser jo ikke logoen vår på fakturaene de får, men uten oss hadde det ikke vært strøm i stikkontakten, sier kommunikasjonssjef Rune Gutteberg Hansen til Dagens Næringsliv.

Boogie

Reklamefilmen, som er rundt minuttet lang, baserer seg på låten "Break Dance Electric Boogie" av West Street Mob, og er utviklet av reklamebyrået DDB.

Filmen skal vises på TV2, TVNorge, TV3, Discovery og MTV, og kampanjen har en totalkostnad på rundt 10 millioner kroner.

– Vi skal ansette omtrent 350 nye medarbeidere de neste seks årene, og hovedmålgruppen for kampanjen er nordmenn i alderen 18-35 år, sier Gutteberg Hansen.

I dag har Statnett rundt 750 ansatte med en snittalder på 47 år.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.