Audi reiser til Paris med verstingutgaven av A4, nemlig S4. Under panseret er en splitter ny tre-liters V6 som produserer 333 hk/439 NM. S4 leveres også med den nye sjutrinns S-tronic-girkassa.
Endelig er den her, de siste par årenes mest omtalte bilmodell, nemlig Chevrolet Volt. GM-konsernets kommende plug-in-hybrid. (Bilde: GM)
Volkswagen presenterer GTI-versjonen av siste generasjon Golf (VI). Som forgjengeren får den en toliters turbo, men nå har tyskerne hentet ut 210 hk.
Estoque er navnet Lamborghini har gitt på sin nye fireseters sedan. Det er navnet på sverdet tyrefekterne bruker på sette inn det siste støtet i oksen, og konseptbilen blir trolig også en killer på veien i konkurranse med Ferraris og Porsches sportssedaner. Like lang som en Mercedes S-klasse og like bred som en Rolls-Royce Phantom er målene, mens motoralternativene ennå ikke er fastlagte.
Reanult viser fram sin konseptbil med navnet Ondelios. På tross av sitt meget futuristiske ytre (og indre), er det mulig å se slektskapet til Renault 15/17 (som for øvrig debuterte på Paris-messen i 1971). Som mye annet nytt som vises fram i år er dette en hybrid.
Siste skrik fra Maranello er Ferrari California med en 4,3 l V8-er under panseret. Tidenes første Ferrari med en frontmontert åtter. Italienerne er ikke snauere enn at de brisker seg med å ha presset utslippene ned i 310 gram CO2 per kilometer.
Med konseptbilen Orlando demonstrerer Chevorlet sine planer om en sjuseters MPV. Den er basert på Chevrolets nye sedan Cruze.
Mercedes-Benz såkalte "ConceptFASCINATION" gir blant annet en pekepinn på hvordan nestegenerasjons E-klasse blir seende ut.
Volvo stiller i Paris med sine nye DRIVe-modeller. Dette er C30-er, V50-er og S40-er med små ombygginger og lavutslippsdieseler under panseret som alle skal slippe ut under 120 gram CO2/km.
Her er Peugeots hybrid. Konseptbilen RC...(ja, den heter RC med tre prikker bak). Sedanen har fire seter og det franskmennene kaller "en ekstremt fleksibel hybridarkitektur" som produserer 313 hk.
Audi har gitt A6/S6 en liten ansiktsløfting. Forandringene er å finne i grillen, støtfangeren, luftinntakene og tåkelysene.
BMW presenterer sin ActiveHybrid-versjon av den nye 7-serien. Under panseret befinner det seg en 4,4-liters V8-er bensinmotor med 407 hk og en 599 NM og en elmotor med ytterligere 20 hk og 210 NM dreimoment.
Mens BMW har sin ActiveHybrid, kommer Mercedes-Benz med sin S400 BlueHybrid. Også dette er en hybrid av den milde sorten der den 3,5-liters V6-eren med 279 hk får hjelp av en 20-hesters elmotor.
Chevrolet Cruze er GMs nye konkurrent i Golf-klassen og leveres blant annet med en 150-hesters diesel.
Nissan Pixo er japanernes nye mikrobil.
Mini er ikke lenger noen miniatyrbil med denne Crossover Concept. Den skal ligge an til å bli produsert.
Nissan stiller i Paris med elbilen Nuvu, foreløpig dog kun en konseptbil. Nissan Nuvu er kun tre meter lang og har 2+1 seter. Teknologien har mye til felles med produksjonsvarianten som kommer for salg i 2012.
Opel har tidligere vist fram Insignia, men denne stasjonsvognutgaven har de spart til Paris-messen.
Peugeot viser fram sin konsepthybrid, Prologue, en slags SUV-versjon av dagens 308 SW.
Omtrent slik skal cabrioletene fra Trollhättan se ut om noen år. Dette er Saab 9-X Air BioHybrid Concept.
Honda Insight Concept viser hvordan Honda ser for seg sin kommende hybrid. Den blir ofte referert til som en "Prius-killer", og sannelig ser den ikke helt ulik ut heller.
Og slik skal cabrioletene fra Hiroshima garantert se ut. Dette er faceliftede Mazda MX-5 som debuterer i Paris.
Lotus syntes det var en lysende idé å markere sitt 60-årsjubileum ved å dekorere en Lotus Europa med diamanter verdt 1,2 millioner kroner innvendig og utvendig.
Denne vil nok lyse godt opp på Mazda-standen. Konseptbilen Kiyora er mindre enn Mazda 2 og skal peke framover på kommende små bybiler med utslipp under 90 g Co2/km.
Citroën kommer rullende med en ny konseptbil med SUV-karakteristika¿ Hypnos ¿ som selvsagt også er en hybrid med et system kalt HYmotion4. Hovedmotoren er en to-liters diesel med 200 hk.
Nykommeren Hyundai i20 debuterer på parismessen. Den er større enn forgjengeren Getz og plasserer seg, naturlig nok, mellom i10 og i30.
Med rød-svart lakk og kromdetaljer er Citroën C3 Charleston en hyllest til 1981-modellen 2CV6 med samme navn. C3-en er laget i anledning 60-årsjubileet til 2CV og kommer for salg neste år.
One-77 heter denne Aston Martin-en. Og som navnet tilsier skal den produseres i kun 77 nummererte eksemplarer med levering om ett år fra nå. En ny 7,3-liters V12 med rundt 700 hk befinner seg under panseret.
Mitsubishi Lancer stasjonsvogn, eller sportback som fabrikken selv kaller den, vises fram for første gang på parisutstillingen.
Kia Soul debuterer i Paris nå i oktober. Med sin lange hjulavstand er den det fabrikken selv kaller "en urban crossover-bil med god plass til travle folk med aktive liv".

BILDESERIE: Fransk finesse-messe