1962: Bristol 407 fra 1962. Rød klassiker i fullt kjørbar stand. Nytrukne skinnseter. 34 500 pund. Allerede som ny ble den levert med skivebremser på alle fire.
STOLT: Salgssjef Richard Hackett viser stolt frem en Bristol Beaufighter fra 1981. En "nesten-kabriolet" med dobbel turbo.
407: Selv modellen fra 1962 har en stor V8-motor under panseret.
IKKE HELT: Denne Bristol Beaufighter har en litt merkelig løsning. Ikke helt kabriolet - ikke helt hardtop.
KANTETE: Enkelte vil hevde at noen av Bristols modeller fremstår som litt kantete. Husk at bilen på bildet er en Beaufighter fra 1981.
KOMFORTABEL: Bristol har gjort et poeng av at deres firesetere virkelig skal være firesetere. Smale biler, men med god komfort.
BLENHEIM: Den kjedeligste av dagens modeller. Som alle Bristols modeller er Blenheim håndbygget og har motor fra Chrysler. En 5,9 liters V8 er tunet for rolig gange og høy ytelse. Beskjedne 1700 omdreininger gir bilen en marsjfart i overkant av 110 km/t. Det blir ikke mye motorstøy av slikt. Blenheim er for øvrig betegnet som den perfekte kjøremaskin for fire fullvoksne mennesker som ønsker britisk luksus med lær, valnøttre og wiltontepper. Smal, rask og med liten svingradius vil Blenheim, i følge leverandøren, transportere deg kjapt og gentlemansaktig gjennom tett trafikk.
ÆRVERDIG: Bristol Cars Ltd leter etter friske penger for å kunne videreføre driften.
FIGHTER: Bristols raskeste. En åtte liters V10 motor gir bilen en topphastighet på mer enn 330 km/t. Fabrikanten lover at sportsbilen passer for alle sjåfører med høyde mellom 150 og 200 cm. Uavhengig av høyde bør du ha stor lommebok. Prisen er 2,5 millioner kroner ¿ før norske avgifter.
Series 6: Denne modellen er resirkulert fra gamle Bristol-modeller av modell 410 og 411. De gamle bilene blir plukket totalt fra hverandre for så å bli fornyet, modernisert og satt sammen til en Bristol Series 6. Motoren er en V8 på 400 hk. Moderniseringen omfatter for øvrig installasjon av både DAB-radio, GPS, bluetooth og iPod-docking stasjon.
SPEEDSTER: Tøff toseter. Egentlig en glemt prototype fra tidlig 50-tallet, som etter mange år ble dratt frem fra glemselen. Hadde opprinnelig tilnavnet "The Bullet". Speedster har bensintank på 136 liter og relativt stort bagasjerom. Perfekt for en weekendtur til Italia, i følge produsenten. Toppfart 260 km/t. 0 til 100 på drøye fem sekunder.
ROADSTER: Speedster, men med mulighet for tak.
ALENE: Bristol Cars har bare ett utsalg. Det ligger vest i London.

BILDESERIE: Britisk klassiker i trøbbel