JUBLET: Ledelsen i Komplett.no feiret i går kveld og natt at de vant prisen Årets Nettbutikk. På bildet mottar de prisen av konsernsjef Dag Mejdell i Posten Norge. Komiker og Nytt på nytt-general Jon Almås til høyre. (Bilde: TROND HEGGELUND)
FIKK STOR APPLAUS: Fess.no ble kåret til Årets nykommer av norske nettbutikker i går kveld. I bakgrunnen står konsernsjef Dag Mejdell i Posten Norge, som delte ut prisen. (Bilde: TROND HEGGELUND)

Årets nettbutikk kåret

  • datatele

TØNSBERG: Vinmonopolet, Elkjøp, Komplett og MPX kjempet om å bli årets nettbutikk.

Under en storslått festmiddag på IT-tinget, som arrangeres på Quality Hotell i Tønsberg, ble datahandelen Komplett.no kåret til Årets nettbutikk.

Prisen ble delt ut av konsernsjef Dag Mejdell i Posten Norge.

Knuste erkekonkurrenten

Dermed knuste de Elkjøp som vant prisen i fjor, samt erkekonkurrenten MPX. Det er andre året på rad at Posten Norge kårer Årets Nettbutikk.

I år var det 420 nominerte til Årets nettbutikk. Hele 2170 netthandlere hadde gitt sin stemme.

Mange nykommere

Nytt av i år var det at Årets Nykommer ble kåret. Denne prisen gikk til Fess.no som selger klær på Internett.

Årets nykommer fikk 327 stemmer og 76 butikker ble nominert i denne kategorien.

Både vinnerene av Årets nettbutikk og Årets nykommer fikk et bilde av den anerkjente maleren Frans Wideberg.

Økning i pakkevolumet

Posten får stadig nye netthandelsbutikker som kunder. En økning i pakkevolumet fra 2004 til 2005 på 8,6 prosent understreker dette.

- Dette er en dobling fra i fjor. Det blir større og større variasjon i vareutvalget på nettet, som også tiltrekker seg flere kjøpere, sier juryformann Jan Voldsdal.