Android Market pusses opp

Lettere å oppdage nye apps i Market.

Google har presentert noen forbedringer som skal gjøre det enklere å finne nye apps i Android Market. Det er over 200 000 apps tilgjengelig i Android Market, så det er ikke alltid like lett å finne det du ser etter.

LES OGSÅ: Android Market får filmutleie

Derfor har Google introdusert fem nyheter i nettleserutgaven av Android Market. Nyhetene skal også komme til Android Market på mobil og tablet etterhvert.

LES OGSÅ: Slik er nye Android Market

Nye topplister

Fra nå av er topplistene som viser populære apps spesifikke for ditt land. Det vil si at listene nå viser hva nordmenn er mest interessert i.

I Android Market får du nå topplister for populære kjøp, populære gratis, de som omsetter for mest penger, og populære nye betalte og gratis apps. Listene ligger der hvor appkategoriene var plassert tidligere. Dersom du heller vil se kategorier er det mulig å velge dette i stedet.

Editors' Choice

I tillegg til automatisk genererte topplister innfører Google også en seksjon med utvalgte apps, kalt Editors' Choice. Denne presenterer appene de som jobber i Android Market selv anbefaler.

Listen er tilgjengelig på engelsk på forsiden av Android Market.

Se listen her »

Topputviklere

Utviklere som utvikler mange gode og populære apps får også anerkjennelse i Android Market. Disse utviklerne får et eget ikon ved siden av sitt utviklernavn.

Det er omtrent 150 utviklere som har fått denne utmerkelsen i dag.

Relevante apper

Når du ser på en app kommer det opp to lister på venstre side av skjermen. Disse viser hvilke andre apps andre brukere har sett på da de letet etter den appen du ser på, og hvilke apps de også installerer samtidig.

Når du installerer en app fra Android Market får du nå automatisk opp forslag til andre apps du kan installere.

Trender

Det har også kommet en oversikt over hvilke apps som gjør det bra på Market. Dersom en app øker i popularitet vises den på denne listen. Dette beregnes utifra hvor mange som faktisk installerer appen, og ikke hvor mange som har sett på appen.

Kilde: Google Mobile Blog