Alltid på nett med fansen

  • t2

Dette har ført til at DDE har svært lojale fans, som følgre med hva de foretar seg via nettsidene.

Bandet var tidlig ute og lagde hjemmeside på internett for bandet. Det få vet er at disse er laget av DDE-bassist Eivind Berre som driver reklamebyrå ved siden av å være 130 dager på turné i året med DDE.

Det er ikke uten grunn at nettsiden deres er kåret til den beste artistnettsiden i Norge. Bandet har vært aktiv med egen dagbok på nett siden 1998. Svært få andre norske band er mer opptatte av den omfattende nettsatsingen enn DDE.

Online med verden

Masse av informasjonen på sidene blir faktisk lagt ut på nett mens bandet er rundt omkring i Norge på turné.

Dette er en av grunnene til at bandet har blitt så utrolig opptatt av å finne de rette bærbare PC-ene, Mac-er, avanserte mobiltelefoner og lette digitalkameraer. Det bærbare tekno-stæsjet har bandet alltid med seg enten de nå er på scenen, backstage, i bandbussen, på flyet eller når de spiser middag på en flott Thairestaurant eller en sjabby veikro. Alt skal dokumenteres - både til nett og kanskje selvbiografiske dokumentarbøker senere en gang.

Da Forbrukerteknologi var med gutta på avslutningen av sommerturneen la de eksempelvis ut bilder av den utskremte Forbrukerteknologi-journalisten til på nettsidene.

Interaktivitet er viktig

Selv crewet – altså teknikerne til DDE- har egen hjemmeside. På både DDEs og crewets nettside er det masse relevant informasjon om hva de foretar seg når de er backstage.

DDE-gutta og crewet er veldig opptatt av at dette er en ypperlig måte å skape en felleskapsfølelse – eller community som det heter på teknologisk nynorsk – med fansen, konsertarrangører, pressen osv.

I fremtida vil de legge ut mer materiale på nett i form av videoer og bilder fra fansen. DDE har for lengst skjønt at interaktivitet via nett med FOLKET – altså publikum - er en viktig del av deres suksessoppskrift.





Sjekk ut

www.dde.no

www.estensen.biz/ddecrew